Mindfulness – ile trwa, jakie skutki przynosi i jakie mity wokół niego krążą?
Mindfulness – ile trwa, jakie skutki przynosi i jakie mity wokół niego krążą?

W modzie jest teraz dbanie o sylwetkę. Wiele osób biega, jeździ na rowerze czy chodzi na siłownię. Zwiększanie lub rzeźbienie muskulatury, a także zrzucanie kilogramów nie powinny przysłaniać nam najważniejszej kwestii – pracy nad naszym umysłem. Z tego względu wymyślono mindfulness, czyli trening uważności. Jak długo powinieneś trenować, czego możesz się spodziewać i jakie mity krążą wokół tego zagadnienia?

czytaj całość »
Redukcja stresu – jak wpływa na samopoczucie i w jaki sposób się za to zabrać?
Redukcja stresu – jak wpływa na samopoczucie i w jaki sposób się za to zabrać?

Stres towarzyszy nam praktycznie całe życie – zarówno prywatne, jak i zawodowe. Stresujące są pierwsze dni w szkole, egzaminy, nauka jazdy, randki, śluby czy narodziny dziecka. Właściwie na każdym kroku się denerwujemy. Poziom stresu trzeba jednak kontrolować, bo jego nadmiar jest szkodliwy. Jak wpływa na nas redukcja stresu i w jaki sposób się za nią zabrać?

czytaj całość »
Uważność w edukacji – jak wpływa na efekty nauki?
Uważność w edukacji – jak wpływa na efekty nauki?

Kto z nas nie miał sytuacji, że po wielogodzinnej lub nawet wielotygodniowej nauce, ostateczny egzamin wypadł bardzo słabo? Nie zawsze efekty nauki są takie, jakich byśmy sobie życzyli. Wpływają na to nie tylko godziny przed książkami, ale też sposób przygotowania się do uczenia. Z tego względu uważność w edukacji jest jednym z podstawowych czynników. Jak ją poprawić, by zwiększyć efektywność nauki?

czytaj całość »
Trening uważności – dlaczego powinieneś z niego skorzystać?
Trening uważności – dlaczego powinieneś z niego skorzystać?

W życiu współczesnego człowieka stres i negatywne emocje są praktycznie na porządku dziennym. Niektórzy radzą sobie z nimi lepiej, inni gorzej. Skuteczne wypracowanie technik radzenia sobie ze stresem wymaga jednak treningu. W tym właśnie pomoże mindfulness czyli trening uważności.

czytaj całość »
Jak ćwiczyć uważność?
Jak ćwiczyć uwazność?

Czym jest uważność?

Uważność (ang. mindfulness) to nasza naturalna umiejętność pozostawania w chwili obecnej, ze świadomością tego gdzie się znajdujemy i co robimy, bez specjalnego angażowania się w aktywność umysłu (myśli, oceny, emocje, wrażenia z ciała). Praktykując bardziej jesteśmy niż działamy.

Uważność to wrodzona umiejętność, jednak staje się bardziej dostępna kiedy ją kształtujemy i rozwijamy.

czytaj całość »
Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia
Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia.

Obecna sytuacja boleśnie pokazuje nam prawdę o człowieku i jego kondycji psychofizycznej. Dotychczasowe statystyki wskazują wyraźnie na kluczowy powód zachorowalności na koronawirusa – brak odporności. Tym samym, wirus bezlitośnie ujawnia kryzys zdrowotny ludzkości. Nasuwa się pytanie co możemy zrobić dla siebie samych i siebie nawzajem, aby lepiej poradzić sobie w obecnej i podobnej sytuacji w przyszłości?

czytaj całość »
Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność
Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy. Jest dostępna dla nas w każdej chwili, jeśli postanowimy ją docenić. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami.

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność:

czytaj całość »
Cierpienie w obliczu zagrożenia
Cierpienie w obliczu zagrożenia

Właśnie teraz może być najlepszy czas, aby doświadczać chwili obecnej, ponieważ wszelkie przeszłe i przyszłe wydarzenia tracą na znaczeniu w obliczu rozwijającej się w szybkim tempie choroby, która utrudnia nam oddychanie…

O cierpieniu w obliczu zagrożenia opowiada jednak z nauk buddyjskiego mistrza Thich Nhat Hanha.

 

czytaj całość »
Postawa uważności wspiera zmiany
Postawa uważności sprzyja pozytywnym zmianom

Postawa uważności sprzyja pozytywnym zmianom

Wchodząc w nowy rok pełen możliwości i obietnic, możemy spróbować wyznaczyć sobie nowe cele i zaplanować zmiany. Im bardziej nasza postawa będzie zgodna z nurtem uważności, tym większe powodzenie dla planowanych zmian. Jaka to postawa właściwie?

czytaj całość »
Uważnie ku świętom Bożego Narodzenia
Uważnie ku świętom Bożego Narodzenia

Mindfulness to praktyka wychodzenia z głowy i bycia w teraźniejszości, a najłatwiej osiągnąć ten stan łącząc się z naszymi zmysłami. Dlaczego? Ponieważ nie możesz poczuć jutra i powąchać wczorajszego dnia. Dlatego święta Bożego Narodzenia są wyjątkową okazją, aby trenować uważność.

Esencją tych Świąt są smaki, kolory, zapachy i melodie, które prowadzą Cię do wspomnień – zauważ dokąd wtedy wędrujesz.

Święta Bożego Narodzenia mogą być najwspanialszą porą roku, ale zatłoczone sklepy i stres wokół przygotowań, mogą sprawić, że sezon świąteczny będzie trudny.

 

czytaj całość »
Dlaczego medytacje Mindfulness?
Dlaczego medytacje Mindfulness?

Dlaczego medytacje Mindfulness ?

Funkcjonujemy w świecie dynamicznych zmian i szybkiego rozwoju w prawie każdej dziedzinie naszego życia. Próbujemy nadążyć za pędzącą rzeczywistością, a jednocześnie gubimy z nią kontakt, ponieważ ulegamy rozproszeniu. To naturalny stan naszego umysłu, nie musimy się za to obwiniać.

 

 

czytaj całość »
Oddech brzuszny
Oddech brzuszny
Przygoda zwana życiem
Przygoda zwana życiem

“Podejmując wędrówkę ku samorozwojowi i odkrywaniu wewnętrznych zasobów wspomagających uzdrowienie i zapanowanie nad kompletną katastrofą, jaką jest życie, należy tymczasowo zawiesić wszelkie osądy i nie przywiązywać się do upragnionych owoców podejmowanych starań..."

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl