fb
MINDFULNESS DLA TWOJEGO ZDROWIA I LEPSZEGO SAMOPOCZUCIA

Mindfulness - rozwijanie świadomości, trening uważności - Redukcja stresu

Witam Cię serdecznie - skoro się tutaj znalazłaś/eś, to znaczy, że nie jest Ci obojętne Twoje zdrowie i dobrostan! Wspaniale, bo to pierwsze oznaki troski i życzliwości wobec siebie, a jak się wkrótce przekonasz, nie jest to zwyczajowe podejście, ale raczej świadome zadbanie i zwrócenie się ku sobie. To pierwszy krok ku rozwojowi wrodzonych umiejętności, stanowiących podstawy dobrego samopoczucia i doświadczania życia w bardziej pełny i spełniony sposób. 

Zapraszam Cię do poznania treści zamieszczonych na tych stronach, a następnie wybrania dla siebie tego, co da początek ścieżce ku lepszej relacji ze sobą, z innymi, w życiu osobistym i zawodowym.

JAK ZACZĄĆ?

Jeśli temat uważności jest dla Ciebie zupełnie nowy lub chcesz się upewnić jakie korzyści może przynieść kurs Mindfulness, zacznij od Warsztatu wprowadzającego. Następnie wybierz 8 tyg. kurs Mindfulness i dołącz do społeczności regularnie ćwiczącej uważność, medytując w czwartki w Studio Mindfulness w Gdyni Orłowie.

 

 

 

 

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy i jest dostępna dla nas w każdej chwili, wystarczy o niej pamiętać i ją rozwijać. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami. Wraz z tą przestrzenią pojawiają się nowe jakości i odsłaniają nowe możliwości. Budujemy przede wszystkim odporność psychofizyczną i rozwijamy wewnętrzny spokój. Dzięki tym nowym umiejętnościom, którym towarzyszy rozwijanie świadomości, ograniczamy wewnętrzy niepokój, a efektem jest m.in. redukcja stresu i lepsze radzenie sobie w sytuacjach napięcia i wzmożonego wysiłku mentalnego, które stanowią często dominujące składniki naszego obecnego życia. Stres i niepokój były, są i będą nam towarzyszyły, ale możemy nauczyć się z nimi postępować w sposób bezpieczny dla nas - zdrowy dla ciała i ducha, które stanowią całość, dlatego podchodzimy do siebie samych w sposób holistyczny. 

Żyjemy tu i teraz, nie w przeszłości ani przyszłości. To jedyny czas kiedy możemy naprawdę cieszyć się życiem, którego doświadczamy dzięki emocjom, nadają one życiu kolorytu i głębi. Jednak czy umiemy sobie radzić z nimi? Z ich wszechobecnością, a czasami natarczywością i próbami przejęcia nad nami kontroli? Jak zdrowo regulować emocje, szczególnie te niechciane, jak gniew czy smutek. Jak porozumiewać się, nawiązywać i utrzymać relacje z innymi ludźmi? Jak radzić sobie w chwilach stresujących i opanować emocje? Jak regenerować siły i naprawdę odpoczywać? Gdzie podziało się nasze fundamentalne poczucie szczęścia, którego nic ani nikt nie może naruszyć? Czy na pewno wiemy czym jest szczęście i jak je osiągnąć?

Nasz skomplikowany umysł stawia szereg wyzwań, ale też przynosi rozwiązania, z których możemy skorzystać, jeśli tylko wiemy jak! Jeśli zaś nie wiemy, to zamiast używania go w sposób celowy i świadomy, jesteśmy używani przez niego, nawet o tym nie wiedząc 😢

Uważność to też zdolność rozpoznawania i radzenia sobie z własnymi emocjami prowadząca do ich umiejętnej kontroli. Praktyki uważności przeprowadzają nas przez meandry naszego umysłu w celu poznania jego natury, rozwinięcia świadomego kierowania uwagi i kształtowania nowego nastawienia do ludzkiego sposobu doświadczania życia. Nie chcemy popadać z nim w konflikt, chcemy nauczyć się nawigować wśród największych burz, zawirowań i kryzysów – pozostawać na powierzchni, a najchętniej nawet na brzegu 😊

Ostatecznie nasze życiowe wybory skłaniają nas do postawienia sobie pytania – jakie życie chcę wieść i w jakim kierunku chcę podążać? Co robię, aby tak się stało? I wreszcie - jak to się robi?

Jedynie zwycięskiej strategii się nie zmienia, więc jeśli dotychczasowa nie jest dla Ciebie zadowalająca, spróbuj innej!

Zapraszam Cię w podróż ku lepszemu, pełniejszemu życiu, którego staniesz się sprawcą i beneficjentem, a nie przypadkowym rozbitkiem, którego fale życia unoszą jak chcą.

Program kursu MBLC czerpie ze zdobyczy psychologii zachodniej i wschodniej, łączy ich najważniejsze elementy, aby wyposażyć nas w niezbędną wiedzę i narzędzia do samoregulacji - podstawy do zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego, gdyż umysł i ciało są nieodłączne, co również staje się dla nas oczywiste podczas kursu :-) Program kursu opracowany jest w oparciu o naukowe badania, prowadzone od ponad 3 dekad. Najnowsze technologie pozwalają dokonywać nowych odkryć, które potwierdzają, że rozwijanie konkretnych umiejętności wpływa na obszary mózgu aktywujące wyzwalanie procesów odpowiedzialnych za kojenie i poczucie zadowolenia/równowagi, jednocześnie dezaktywując obszary odpowiedzialne za pobudzenie i stan podwyższonego alertu. Kurs Mindfulness MBLC to spójny trening, polegający na ćwiczeniu i rozwijaniu  konkretnych umiejętności dzięki praktykom uważności (medytacjom).

Zachęcam Cię gorąco do tej podróży 💚

 

DOŁĄCZ DO UWAŻNEJ SPOŁECZNOŚCI: https://www.facebook.com/uwaznoscnacodzien

 

 

Mindfulness - rozwijanie świadomości, trening uważności - Redukcja stresu! 

 

Blog

Uważność dla dzieci to supermoc!

0
Uważność dla dzieci to supermoc!

Kiedy uczymy dzieci uważności, wyposażamy je w narzędzia do budowania poczucia własnej wartości, radzenia sobie ze stresem i umiejętnego podejścia do życiowych wyzwań. Uważność kształtuje postawę otwartości i życzliwości, które pozwalają dzieciom doświadczać siebie w sposób autentyczny i świeży, z ciekawością i chęcią odpowiadania na potrzeby swoje, innych ludzi i świata.

 

 

czytaj całość »

Redukcja stresu – jak wpływa na samopoczucie i w jaki sposób się za to zabrać?

0
Redukcja stresu – jak wpływa na samopoczucie i w jaki sposób się za to zabrać?

Stres towarzyszy nam praktycznie całe życie – zarówno prywatne, jak i zawodowe. Stresujące są pierwsze dni w szkole, egzaminy, nauka jazdy, randki, śluby czy narodziny dziecka. Właściwie na każdym kroku się denerwujemy. Poziom stresu trzeba jednak kontrolować, bo jego nadmiar jest szkodliwy. Jak wpływa na nas redukcja stresu i w jaki sposób się za nią zabrać?

czytaj całość »

Uważność w edukacji – jak wpływa na efekty nauki?

0
Uważność w edukacji – jak wpływa na efekty nauki?

Kto z nas nie miał sytuacji, że po wielogodzinnej lub nawet wielotygodniowej nauce, ostateczny egzamin wypadł bardzo słabo? Nie zawsze efekty nauki są takie, jakich byśmy sobie życzyli. Wpływają na to nie tylko godziny przed książkami, ale też sposób przygotowania się do uczenia. Z tego względu uważność w edukacji jest jednym z podstawowych czynników. Jak ją poprawić, by zwiększyć efektywność nauki?

czytaj całość »

Trening uważności – dlaczego powinieneś z niego skorzystać?

0
Trening uważności – dlaczego powinieneś z niego skorzystać?

W życiu współczesnego człowieka stres i negatywne emocje są praktycznie na porządku dziennym. Niektórzy radzą sobie z nimi lepiej, inni gorzej. Skuteczne wypracowanie technik radzenia sobie ze stresem wymaga jednak treningu. W tym właśnie pomoże mindfulness czyli trening uważności.

czytaj całość »

Jak ćwiczyć uważność?

0
Jak ćwiczyć uwazność?

Czym jest uważność?

Uważność (ang. mindfulness) to nasza naturalna umiejętność pozostawania w chwili obecnej, ze świadomością tego gdzie się znajdujemy i co robimy, bez specjalnego angażowania się w aktywność umysłu (myśli, oceny, emocje, wrażenia z ciała). Praktykując bardziej jesteśmy niż działamy.

Uważność to wrodzona umiejętność, jednak staje się bardziej dostępna kiedy ją kształtujemy i rozwijamy.

czytaj całość »

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia

0
Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia.

Obecna sytuacja boleśnie pokazuje nam prawdę o człowieku i jego kondycji psychofizycznej. Dotychczasowe statystyki wskazują wyraźnie na kluczowy powód zachorowalności na koronawirusa – brak odporności. Tym samym, wirus bezlitośnie ujawnia kryzys zdrowotny ludzkości. Nasuwa się pytanie co możemy zrobić dla siebie samych i siebie nawzajem, aby lepiej poradzić sobie w obecnej i podobnej sytuacji w przyszłości?

czytaj całość »

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność

0
Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy. Jest dostępna dla nas w każdej chwili, jeśli postanowimy ją docenić. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami.

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność:

czytaj całość »

Dlaczego medytacje Mindfulness?

0
Dlaczego medytacje Mindfulness?

Dlaczego medytacje Mindfulness ?

Funkcjonujemy w świecie dynamicznych zmian i szybkiego rozwoju w prawie każdej dziedzinie naszego życia. Próbujemy nadążyć za pędzącą rzeczywistością, a jednocześnie gubimy z nią kontakt, ponieważ ulegamy rozproszeniu. To naturalny stan naszego umysłu, nie musimy się za to obwiniać.

 

 

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl