fb
MINDFULNESS DLA TWOJEGO ZDROWIA I LEPSZEGO SAMOPOCZUCIA

Mindfulness - rozwijanie świadomości, trening uważności - Redukcja stresu!

Witam Cię serdecznie - skoro się tutaj znalazłaś/eś, to znaczy, że nie jest Ci obojętne Twoje zdrowie i dobrostan! Wspaniale, bo to pierwsze oznaki troski i życzliwości wobec siebie, a jak się wkrótce przekonasz, nie jest to zwyczajowe podejście, ale raczej świadome zadbanie i zwrócenie się ku sobie. To pierwszy krok ku rozwojowi wrodzonych umiejętności, stanowiących podstawy dobrego samopoczucia i doświadczania życia w bardziej pełny i spełniony sposób. 

Zapraszam Cię do poznania treści zamieszczonych na tych stronach, a następnie wybrania dla siebie tego, co da początek ścieżce ku lepszej relacji ze sobą, z innymi, w życiu osobistym i zawodowym.

 

rozwijanie świadomości

 

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy i jest dostępna dla nas w każdej chwili, wystarczy o niej pamiętać i ją rozwijać. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami. Wraz z tą przestrzenią pojawiają się nowe jakości i odsłaniają nowe możliwości. Budujemy przede wszystkim odporność psychofizyczną i rozwijamy wewnętrzny spokój. Dzięki tym nowym umiejętnościom, którym towarzyszy rozwijanie świadomości, ograniczamy wewnętrzy niepokój, a efektem jest m.in. redukcja stresu i lepsze radzenie sobie w sytuacjach napięcia i wzmożonego wysiłku mentalnego, które stanowią często dominujące składniki naszego obecnego życia. Stres i niepokój były, są i będą nam towarzyszyły, ale możemy nauczyć się z nimi postępować w sposób bezpieczny dla nas - zdrowy dla ciała i ducha, które stanowią całość, dlatego podchodzimy do siebie samych w sposób holistyczny. 

Żyjemy tu i teraz, nie w przeszłości ani przyszłości. To jedyny czas kiedy możemy naprawdę cieszyć się życiem, którego doświadczamy dzięki emocjom, nadają one życiu kolorytu i głębi. Jednak czy umiemy sobie radzić z nimi? Z ich wszechobecnością, a czasami natarczywością i próbami przejęcia nad nami kontroli? Jak zdrowo regulować emocje, szczególnie te niechciane, jak gniew czy smutek. Jak porozumiewać się, nawiązywać i utrzymać relacje z innymi ludźmi? Jak radzić sobie w chwilach stresujących i opanować emocje? Jak regenerować siły i naprawdę odpoczywać? Gdzie podziało się nasze fundamentalne poczucie szczęścia, którego nic ani nikt nie może naruszyć? Czy na pewno wiemy czym jest szczęście i jak je osiągnąć?

Nasz skomplikowany umysł stawia szereg wyzwań, ale też przynosi rozwiązania, z których możemy skorzystać, jeśli tylko wiemy jak! Jeśli zaś nie wiemy, to zamiast używania go w sposób celowy i świadomy, jesteśmy używani przez niego, nawet o tym nie wiedząc 😢

Uważność to też zdolność rozpoznawania i radzenia sobie z własnymi emocjami prowadząca do ich umiejętnej kontroli. Praktyki uważności przeprowadzają nas przez meandry naszego umysłu w celu poznania jego natury, rozwinięcia świadomego kierowania uwagi i kształtowania nowego nastawienia do ludzkiego sposobu doświadczania życia. Nie chcemy popadać z nim w konflikt, chcemy nauczyć się nawigować wśród największych burz, zawirowań i kryzysów – pozostawać na powierzchni, a najchętniej nawet na brzegu 😊

Ostatecznie nasze życiowe wybory skłaniają nas do postawienia sobie pytania – jakie życie chcę wieść i w jakim kierunku chcę podążać? Co robię, aby tak się stało? I wreszcie - jak to się robi?

Jedynie zwycięskiej strategii się nie zmienia, więc jeśli dotychczasowa nie jest dla Ciebie zadowalająca, spróbuj innej!

Zapraszam Cię w podróż ku lepszemu, pełniejszemu życiu, którego staniesz się sprawcą i beneficjentem, a nie przypadkowym rozbitkiem, którego fale życia unoszą jak chcą.

Program kursu MBLC czerpie ze zdobyczy psychologii zachodniej i wschodniej, łączy ich najważniejsze elementy, aby wyposażyć nas w niezbędną wiedzę i narzędzia do samoregulacji - podstawy do zachowania zdrowia psychicznego i fizycznego, gdyż umysł i ciało są nieodłączne, co również staje się dla nas oczywiste podczas kursu :-) Program kursu opracowany jest w oparciu o naukowe badania, prowadzone od ponad 3 dekad. Najnowsze technologie pozwalają dokonywać nowych odkryć, które potwierdzają, że rozwijanie konkretnych umiejętności wpływa na obszary mózgu aktywujące wyzwalanie procesów odpowiedzialnych za kojenie i poczucie zadowolenia/równowagi, jednocześnie dezaktywując obszary odpowiedzialne za pobudzenie i stan podwyższonego alertu. Kurs Mindfulness MBLC to spójny trening, polegający na ćwiczeniu i rozwijaniu  konkretnych umiejętności dzięki praktykom uważności (medytacjom).

 

DOŁĄCZ DO UWAŻNEJ SPOŁECZNOŚCI: https://www.facebook.com/uwaznoscnacodzien

 

Podczas 8 tyg. treningu uważności nauczysz się mi.in:

  • jak uspokajać umysł i zarządzać stresem,
  • jak obniżać napięcie i niepokój,
  • jak lepiej spać,
  • jak budować lepsze relacje,
  • jak czerpać radość z życia,
  • jak uwolnić się od niewoli własnego umysłu,
  • czeka Cię też wiele osobistych odkryć, które staną się Twoją nową ścieżką...

 

Treningi w formie 8 tyg. kursów prowadzone są w Studio Mindfulness w Gdyni Orłowie i online. Obecnie proponuję formułę hybrydową kursów dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Sprawdź szczegóły tutaj

 

 Zachęcam Cię gorąco do tej podróży 💚

Mindfulness - rozwijanie świadomości, trening uważności - Redukcja stresu! 

 

Blog

Jak ćwiczyć uważność?

Jak ćwiczyć uwazność?

Czym jest uważność?

Uważność (ang. mindfulness) to nasza naturalna umiejętność pozostawania w chwili obecnej, ze świadomością tego gdzie się znajdujemy i co robimy, bez specjalnego angażowania się w aktywność umysłu (myśli, oceny, emocje, wrażenia z ciała). Praktykując bardziej jesteśmy niż działamy.

Uważność to wrodzona umiejętność, jednak staje się bardziej dostępna kiedy ją kształtujemy i rozwijamy.

czytaj całość »

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia.

Obecna sytuacja boleśnie pokazuje nam prawdę o człowieku i jego kondycji psychofizycznej. Dotychczasowe statystyki wskazują wyraźnie na kluczowy powód zachorowalności na koronawirusa – brak odporności. Tym samym, wirus bezlitośnie ujawnia kryzys zdrowotny ludzkości. Nasuwa się pytanie co możemy zrobić dla siebie samych i siebie nawzajem, aby lepiej poradzić sobie w obecnej i podobnej sytuacji w przyszłości?

czytaj całość »

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy. Jest dostępna dla nas w każdej chwili, jeśli postanowimy ją docenić. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami.

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność:

czytaj całość »

Cierpienie w obliczu zagrożenia

Cierpienie w obliczu zagrożenia

Właśnie teraz może być najlepszy czas, aby doświadczać chwili obecnej, ponieważ wszelkie przeszłe i przyszłe wydarzenia tracą na znaczeniu w obliczu rozwijającej się w szybkim tempie choroby, która utrudnia nam oddychanie…

O cierpieniu w obliczu zagrożenia opowiada jednak z nauk buddyjskiego mistrza Thich Nhat Hanha.

 

czytaj całość »

Dlaczego medytacje Mindfulness?

Dlaczego medytacje Mindfulness?

Dlaczego medytacje Mindfulness ?

Funkcjonujemy w świecie dynamicznych zmian i szybkiego rozwoju w prawie każdej dziedzinie naszego życia. Próbujemy nadążyć za pędzącą rzeczywistością, a jednocześnie gubimy z nią kontakt, ponieważ ulegamy rozproszeniu. To naturalny stan naszego umysłu, nie musimy się za to obwiniać.

 

 

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl