PIERWSZE KROKI Z MINDFULNESS

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy. Jest dostępna dla nas w każdej chwili, jeśli postanowimy ją docenić. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami. Wraz z tą przestrzenią pojawiają się nowe jakości i odsłaniają nowe możliwości. Budujemy przede wszystkim odporność psychofizyczną i rozwijamy wewnętrzny spokój. 

Żyjemy tu i teraz, nie w przeszłości ani przyszłości. To jedyny czas kiedy możemy naprawdę cieszyć się życiem – jednak aby go doświadczać niezbędne są emocje, które nadają życiu sens. Ale jak poradzić sobie z ich wszechobecnością, a czasami natarczywością i próbami przejęcia nad nami kontroli? Jak zdrowo regulować emocje, szczególnie te niechciane, jak gniew czy smutek. Jak porozumiewać się, nawiązywać i utrzymać relacje z innymi ludźmi? Jak radzić sobie w chwilach stresujących i opanować emocje? Jak regenerować siły i naprawdę odpoczywać? Gdzie podziało się nasze fundamentalne poczucie szczęścia, którego nic ani nikt nie może naruszyć? Czy na pewno wiemy czym jest szczęście i jak je osiągnąć?

Nasz skomplikowany umysł stawia szereg wyzwań, ale też przynosi rozwiązania, z których możemy skorzystać, jeśli tylko wiemy jak! Jeśli zaś nie wiemy, to zamiast używania go w sposób celowy i świadomy, jesteśmy używani przez niego, nawet o tym nie wiedząc!

Uważność to zdolność rozpoznawania i radzenia sobie z własnymi emocjami prowadząca do ich umiejętnej kontroli. Praktyki uważności przeprowadzają nas przez meandry naszego umysłu w celu poznania jego natury, rozwinięcia świadomego kierowania uwagi i kształtowania nowego nastawienia do ludzkiego sposobu doświadczania życia. Nie chcemy popadać z nim w konflikt, chcemy nauczyć się nawigować wśród największych burz, zawirowań i kryzysów – pozostawać na powierzchni, a najchętniej nawet na brzegu 😊

Ostatecznie nasze życiowe wybory skłaniają nas do postawienia sobie pytania – jakie życie chcę wieść i w jakim kierunku chcę podążać? Co robię, aby tak się stało? Jedynie zwycięskiej strategii się nie zmienia, więc jeśli dotychczasowa nie jest zadowalająca, spróbuj innej!

Zapraszam Cię w podróż ku lepszemu, pełniejszemu życiu, którego staniesz się sprawcą i beneficjentem, a nie przypadkowym rozbitkiem, którego fale życia unoszą jak chcą.

DOŁĄCZ DO GRUPY: https://www.facebook.com/groups/uwaznoscjestwnas

 

 

Program kursu MBLC czerpie ze zdobyczy psychologii zachodniej i wschodniej, łączy ich najważniejsze elementy, aby wyposażyć nas w niezbędną wiedzę i narzędzia do samoregulacji.

 

Podczas 8 tyg. kursu nauczysz się mi.in:

🔸 jak uspokajać umysł i zarządzać stresem

🔸 jak obniżać napięcie i niepokój

🔸 jak lepiej spać

🔸 jak budować lepsze relacje

🔸 jak czerpać radość z życia

🔸 jak uwolnić się od niewoli własnego umysłu

🔸 czeka Cię też wiele osobistych odkryć, które staną się Twoją nową ścieżką...

 

 Zachęcam Cię gorąco do tej podróży 💚

 

Mistrz widzi rzeczy takimi, jakimi są,

Nie próbując ich kontrolować.

Pozwala im podążać własną drogą,

I przebywa w centrum kręgu.

Lao-Tzu: Tao-te-Ching

 

 

Jak ćwiczyć uwazność?
Jak ćwiczyć uwazność?

Czym jest uważność?

Uważność (ang. mindfulness) to nasza naturalna umiejętność pozostawania w chwili obecnej, ze świadomością tego gdzie się znajdujemy i co robimy, bez specjalnego angażowania się w aktywność umysłu (myśli, oceny, emocje, wrażenia z ciała). Praktykując bardziej jesteśmy niż działamy.

Uważność to wrodzona umiejętność, jednak staje się bardziej dostępna kiedy ją kształtujemy i rozwijamy.

czytaj całość »
Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia
Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia

Koronawirus - skłania do refleksji i zmiany stylu życia.

Obecna sytuacja boleśnie pokazuje nam prawdę o człowieku i jego kondycji psychofizycznej. Dotychczasowe statystyki wskazują wyraźnie na kluczowy powód zachorowalności na koronawirusa – brak odporności. Tym samym, wirus bezlitośnie ujawnia kryzys zdrowotny ludzkości. Nasuwa się pytanie co możemy zrobić dla siebie samych i siebie nawzajem, aby lepiej poradzić sobie w obecnej i podobnej sytuacji w przyszłości?

czytaj całość »
Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność
Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność

Uważność (ang. mindfulness) jest naturalną cechą, którą wszyscy posiadamy. Jest dostępna dla nas w każdej chwili, jeśli postanowimy ją docenić. Kiedy ćwiczymy uważność, ćwiczymy sztukę tworzenia przestrzeni dla siebie - przestrzeni do myślenia, przestrzeni do oddychania, przestrzeni między nami a naszymi reakcjami.

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć uważność:

czytaj całość »
Cierpienie w obliczu zagrożenia
Cierpienie w obliczu zagrożenia

Właśnie teraz może być najlepszy czas, aby doświadczać chwili obecnej, ponieważ wszelkie przeszłe i przyszłe wydarzenia tracą na znaczeniu w obliczu rozwijającej się w szybkim tempie choroby, która utrudnia nam oddychanie…

O cierpieniu w obliczu zagrożenia opowiada jednak z nauk buddyjskiego mistrza Thich Nhat Hanha.

 

czytaj całość »
Dlaczego medytacje Mindfulness?
Dlaczego medytacje Mindfulness?

Dlaczego medytacje Mindfulness ?

Funkcjonujemy w świecie dynamicznych zmian i szybkiego rozwoju w prawie każdej dziedzinie naszego życia. Próbujemy nadążyć za pędzącą rzeczywistością, a jednocześnie gubimy z nią kontakt, ponieważ ulegamy rozproszeniu. To naturalny stan naszego umysłu, nie musimy się za to obwiniać.

 

 

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl